علت موخوره ، موخوره ، درمان موخوره

موخوره چیست و علت موخوره مو چیست؟ 👇👇👇👇

موخوره چیست؟

علت موخوره مو میزند؟

چرا مو موخوره میزند؟

درمان موخوره چگونه است؟

چه موهایی موخوره میزنند؟

موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو ، ناشی از آسیب فیزیکی(حرارت) یا آسیب شیمیایی به مو است ودر بانوان شایع تر است.لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی موازبین میرود،درنتیجه قسمت انتهایی مو چند شاخه وشکننده میشود .

تعریفی دیگر از موخوره

موخوره عبارتست از شکاف خوردن موی سر از نوک آن که توام با این شکاف خوردن، موها معمولاً زبر می شود و خاصیت شکنندگی زيادي پیدا می کند. موخوره نه تنها به سرعت زیبایی موها را از بین می برد بلکه سبب ریزش موها و شوره سر و دیگر بیماری ها هم میشود.

این آسیب میتواند از سشوار زدن زیاد ،برس زدن مکرر مو ودکلره کردن،شامپوهای اسیدی یا قلیایی،فر دائمی و… ناشی میشود.

موهای خشک وخیلی چرب بیشتر دچار این مشکل میشوند.

موخوره بعد از مدتی حتی سبب تغيير رنگ موها می شود و آن بخشی که دچار مو خوره شده است کم رنگ تر از دیگر قسمت هاست.

موخوره ، موخوره گیری ، موخوره گیر، موخوره مو

چگونه موخوره را درمان کنیم؟

1:هر ماه یکبار نوک گیری کنید.

2:موهاتون رو سشوار نکشید اتومو نزنید .بعد حموم بزارید موهای شما به حالت طبیعی خشک شود.

3:قبل از حمام روغن تراپی کنید. به این صورت که ساقه موهایتان را آغشته به روغن زیتون ، نارگیل کنید بزارید یه ساعت بماند بعد بشویید.البته با شامپوی بدون سولفات☺️

4:لطفا بعد از حموم با حوله به جان موهاتون نیفتید و با قدرت هر چه تمام تر موهایتان را خشک نکنید.

5:به موهاتون رحم کنید کمتر دکلره کنید😳

6: در آخر اینکه به اندازه کافی آب بخورید، میوه بخورید، مکمل های مخصوص استفاده کنید.

انواع موخوره مو را مشاهده میکنید

انواع موخوره ، موخوره مو ، شکل موخوره

دلایل اصلی بروز خوره در مو

– قرار گرفتن بیش از حد در برابر نورخورشید

– الودگی هوا و مواد شیمیایی

– استفاده بیش از حد از آب داغ برای شستشو مو

– استفاده نامطلوب از محصولات مو

– استفاده از شامپو های قوی و خشن با مواد شیمیایی بسیار

– استفاده بی اندازه از ژلهای مو و تافت

در زیر عکس هایی از موخوره را ببینید.

موخوره مو ، عکس موخوره ، دلیل موخوره
موخوره مو
عکس موخوره ، موخوره مو ، موخوره موی سر، خطرات موخوره
موخوره مو

 

 

 

 

 

 

انواع موخوره

موخوره به شکل های مختلفی ایجاد می شود مانند: دو شاخه – سه شاخه – به شکل پر – درختی – دو شاخه دوبل – ناقص – گره ای – خال های سفید و …
انواع موخوره ، موخوره مو ، شکل موخوره

موخوره دو شاخه:

نوع دو شاخه ساده ترین نوع است که بسیار شایع می باشد. که انتهای مو به شکل Y در می آید. این نوع موخوره به آسانی قابل مشاهده و تشخیص است. شروع آسیب های اولیه موها با این شکل از موخوره نمایان می شود. پس از کوتاه کردن موها (چند سانتی متر) مراقبت های توصیه شده را انجام دهید.

موخوره سه شاخه:

انتهای موها در این شرایط به شکل چنگال در می آید. این حالت یک مرحله وخیم تر از نوع  دو شاخه است. وضعیت موخوره سه شاخه علاوه بر خشکی و حرارت به دلیل کمبود آب و رطوبت نیز به وجود می آید. هنگامی که کوتیکول مو ضعیف شده و از کورتکس مو جدا می گردد، ظاهر آن سه شاخه می شود.

موخوره به شکل پر:

همان طور که از نام آن مشخص است در این نوع انتهای مو مانند پر شاخه شاخه می شود. بیشتر مواقع بر اثر رنگ کردن بیش از حد موها و برخی مدل های کوتاهی این وضعیت پیش می آید. همچنین مراقبت نکردن از تمیزی موها باعث شدت گرفتن آن شده و به این شکل در می آید.

موخوره درختی:

نور خورشید موها را به این روز می اندازد. در این حالت یک طرف ساقه مو (کوتیکول) به طور کامل آسیب دیده است. وقتی که موها را پوش می دهید دقیقا همین لطمه را به موها وارد می کنید.

موخوره گره ای:

این حالت به شکلی ایجاد می شود که ظاهری مشابه گره خوردگی دارد اما واقعا گره نیست. حرارت و دستکاری های فیزیکی موجب به وجود آمدن آن می شود. اگر مراقبت های لازم برای جلوگیری از آن انجام نشود تعداد گره ها در طول ساقه مو بیشتر می شود و آسیب های دیگری به وجود می آورد.

موخوره ناقص:

بستن دم اسبی مو و کشیده شدن بیش از حد آن به ساقه موها صدمه می زند و ساختار آن را مختل می کند. این نوع عارضه مو ممکن است در هر ناحیه از کوتیکول تشکیل شود و جای مشخصی ندارد. باید توجه داشت که در هر نقطه از ساقه مو که ظاهر شود نشان دهنده تضعیف کوتیکول در آن ناحیه می باشد با این حال مو در برابر دو شاخه شدن مقاومت می کند.

موخوره نقاط سفید:

خطرناک ترین نوع موخوره “نقاط سفید” است که به دلیل سوختگی موها بر اثر مواد شیمیایی بروز می کند. تا جایی که امکان دارد به موهای خود استراحت دهید تا بهبود یابد.

4 دیدگاه در “موخوره چیست و علت موخوره مو چیست؟ 👇👇👇👇”

  1. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺سلام استاد گرامی..وقتتون بخیر میشه لطفا ترکیب این رنگ مو رو بگین..و اینکه پشت موهام بلوند هست وجلو موهام مشکی شده نیاز به دکلره داره؟؟ و به چه پایه ای برسه که همین رنگ در بیاد🌺🌺🌺🌺🌺

    ترکیب رنگ مو

    1. پاسخ ارکید

      اولا این بلوند مش هم داره . یعنی تو زمینه تیره مش درآوردند . پایه شون ۱۰ دکلره است . ترکیب رنگی که میتونید استفاده کنید ۱۰ بژ و ۱۰ طبیعی و کاپوچینیو

  2. سلام وقت تون بخیر . موهای من چون ده ساله موخوره دارن و نازک و شکننده هستن دیگه هیچ وقت موهامو رنگ نکردم . پوست صورتم گندمی روشن وموهام قهوه ای روشن هستن . به نظرتون در صورتی که بخوام موهامو صورتی چرک رنگ کنم آیا دمیج تر میشن ؟ و اینکه نمیدونم آیا با توجه به رنگ پوستم صورتی چرک بهم میاد یا نه و در کل راهنمایی بفرمایین چطوری متوجه بشم چه رنگی بهم میاد . با تشکر از راهنمایی ها 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

    1. پاسخ یاسمین

      شما باید موهایتان را دکلره کنید برای صورتی چرک به پوستتون یاد. ولی پایه ۱۰ میخواد .
      موخوره ها رو کات کنید. و سعی کنید جایی برید که با مواد خوب کار کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.